دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 15:49
تفاهم نامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی شهری بین وزارت نفت و شهرداری تهران امضا شد؛ 

مقدمات تامین هزار دستگاه واگن مترو از محل صرفه جویی مصرف سوخت 

تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و وزارت نفت در اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی شهری ( مترو ) با هدف افزایش تعداد سفرهای قطار شهری از طریق افزایش واگن های مترو، توسعه حمل ونقل ریلی شهری و کاهش مصرف سوخت از طریق انتقال حجم مسافر از دیگر روش های حمل ونقل به حمل ونقل ریلی منعقد شد .
کد خبر : 258507

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری که صبح امروز (17 بهمن ماه ) در محل سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، با بیان اینکه در همه نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی شهروندان، آلودگی هوا، ترافیک و توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین خواسته شهروندان از شهرداری تهران است، گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی نمونه شاخص مدیریت کشور است که اگر بتوانیم در این دوره دولت و شهرداری، مسائل پایتخت را حل کنیم، نمونه‌ای موفقی از مدیریت یکپارچه را به جامعه نشان خواهیم داد.
وی به تعطیلی دو روزه مدارس به واسطه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: اینکه از شهروندان می‌خواهیم در روزهای آلوده از تردد با وسیله شخصی پرهیز کنند، نیازمند تامین حمل و نقل کارآمد در شهر است.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی سال‌های گذشته زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی شکل گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه کمبود ناوگان مشکل اصلی توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی شهر تهران است.
پورسیدآقایی ادامه داد: اکنون به رغم کاهش ٣٠ ثانیه تا یک دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطار در خطوط مترو، متاسفانه هنوز سرفاصله قطارها ٤ دقیقه است که این رقم باید به ٢ دقیقه کاهش یابد.
وی با اشاره به ثمرات استفاده از مترو در زمینه آلودگی هوای تهران گفت: امروز آغاز مبارکی است برای تامین هزار دستگاه واگن مترو که به واسطه آن می‌توانیم سرفاصله حرکت قطار را در خطوط مترو به ٢ دقیقه کاهش دهیم.


وی با تاکید بر اینکه توسعه و تکمیل خطوط مترو به کنترل آلودگی هوای تهران کمک می‌کند، گفت: باید به سمت توسعه حمل ونقل عمومی، پاک و انسان محور حرکت کنیم که با توجه به زیرساخت‌های موجود مترو، می‌توانیم با تامین ناوگان مناسب در جهت بهروه وری سرمایه در کشور استفاده کنیم تا از یک سو معضل آلودگی هوای پایتخت را کنترل کنیم و از سوی دیگر با تردد خودروهای شخصی، شاهد کاهش گره‌های ترافیکی در شهر باشیم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری به ٢ هزار دستگاه واگن برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان نیاز دارد، گفت : شهرداری تهران تامین هزار واگن دیگر را هم در برنامه دارد.


پورسیدآقایی در پایان اظهار کرد: با تاکیدات وزیر نفت بالغ بر یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار از محل بهینه سازی مصرف سوخت و به مفاد این تفاهم نامه به منظور بازپرداخت خرید واگن کمک خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سوخت وزارت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته